Affiliate marketing (Удружени маркетинг)

Удружени маркетинг је облик интернет маркетинга (в. Internet marketing) кроз промоцију производа или услуга неке компаније (трговац), на веб-локацији (в. Web location) или кроз листу адреса е-поште (в. E-mail address) друге компаније или појединца (сарадник). Реализује се тако што се потенцијални клијенти (в. Lead) упућују на одредишну веб-страну (в. Landing page) трговца, а сарадник заузврат добија провизију. Производе и услуге сарадник промовише на све доступне начине интернет маркетинга (текстови, банери, видео, слике, е-пошта…), битно је само да на одредишну веб-страну трговца води посебна хипервеза (в. Affiliate link) са уграђеном ознаком сарадника. У улози сарадника се најчешће појављују блогери (в. Blogger), утицајне особе (в. Influencer), подкастери (в. Podcaster) и други активни појединци на интернету, а њихове веб-локације могу да буду веб-сајт (в. Web site), блог (в. Blog) или профил на друштвеним медијима (в. Social media). Провизија сараднику се обрачунава и плаћа на основу остварене продаје (в. CPS), на основу броја кликова (в. PPC), на основу броја потенцијалних купаца (в. CPL) или неким другим методом договореним с трговцем.

Повратне информације

Шта мислите о дефиницији овог појма? Неопходна поља су означена *