Бренд представља јединствен и идентификујући скуп текстуалних и визуелних елемената (назив, знак и/или логотип, симбол, дизајн…) који диференцирају компанију и њене производе и/или услуге од конкурентских. Тиме се стварају различите емотивне, културолошке и рационалне асоцијације, веровања, очекивања и искуства потрошача (в. Consumer). Правни аспект бренда је жиг или заштићени знак (в. Trademark), чијом се регистрацијом бренд штити од злоупотреба. Бренд се на српски преводи као (робна) марка и представља мешавину опипљивих и неопипљивих обележја, односно скуп мишљења и асоцијација које имају потрошачи или корисници о поједином производу, услузи или фирми. Бренд је слика и прилика наступа компаније на тржишту, онако како је перципирају њени купци, оно што јавност види и мисли о компанији.
(п. Branding) (п. Brandjacking) (п. Private brand community) (п. Public brand community)
Brand (Бренд, Робна марка)
28
сеп