Digital competence (Digitalna sposobnost)
Digitalne sposobnosti je Evropska unija definisala u dokumentu „Evropski okvir digitalne kompetencije za građane – DigKomp 2.2“, kroz sledećih pet oblasti:
• Informaciona pismenost i podacijska pismenost – identifikuje, locira, smešta, organizuje i analizira digitalne podatke (v. Data), informacije (v. Information) i sadržaj, procenjuje relevantnost izvora i sadržaja, čuva i organizuje digitalne sadržaje i upravlja njima.
• Komunikacija (v. Digital communication) i saradnja – učestvuje u interakciji, komunicira (v. Digital communication) i sarađuje putem digitalnih tehnologija (v. Digital technology) uz svest o kulturnim i generacijskim različitostima, učestvuje u društvenom životu koristeći javne i privatne digitalne usluge i građanske inicijative, upravlja sopstvenim digitalnim identitetom (v. Digital identity) i reputacijom (v. ORM).
• Stvaranje digitalnog sadržaja (v. Digital content) – stvara i prerađuje digitalni sadržaj, unapređuje i integriše informaciju i sadržaj u postojeći korpus znanja uz poštovanje autorskih prava (v. Copyright) i licenci (v. License), pruža razumljiva uputstva za računarski sistem.
• Sigurnost (v. Digital safety) – štiti uređaje, sadržaje, lične podatke i privatnost (v. Privacy) u digitalnom okruženju, štiti fizičko i psihičko zdravlje i ima svest o ulozi digitalne tehnologije za društvenu dobrobit i inkluziju.
• Rešavanje problema – identifikuje potrebe i probleme, rešava konceptualne probleme i situacije u digitalnom okruženju, koristi digitalne alate da obnavlja procese i proizvode, ide u korak s digitalnom evolucijom.
(p. Digital literacy)