Digital competence (Digitalna sposobnost)
Дигиталне способности је Европска унија дефинисала у документу „Европски оквир дигиталне компетенције за грађане – ДигКомп 2.2“, кроз следећих пет области:
• Информациона писменост и подацијска писменост – идентификује, лоцира, смешта, организује и анализира дигиталне податке (в. Data), информације (в. Information) и садржај, процењује релевантност извора и садржаја, чува и организује дигиталне садржаје и управља њима.
• Комуникација (в. Digital communication) и сарадња – учествује у интеракцији, комуницира (в. Digital communication) и сарађује путем дигиталних технологија (в. Digital technology) уз свест о културним и генерацијским различитостима, учествује у друштвеном животу користећи јавне и приватне дигиталне услуге и грађанске иницијативе, управља сопственим дигиталним идентитетом (в. Digital identity) и репутацијом (в. ORM).
• Стварање дигиталног садржаја (в. Digital content) – ствара и прерађује дигитални садржај, унапређује и интегрише информацију и садржај у постојећи корпус знања уз поштовање ауторских права (в. Copyright) и лиценци (в. License), пружа разумљива упутства за рачунарски систем.
• Сигурност (в. Digital safety) – штити уређаје, садржаје, личне податке и приватност (в. Privacy) у дигиталном окружењу, штити физичко и психичко здравље и има свест о улози дигиталне технологије за друштвену добробит и инклузију.
• Решавање проблема – идентификује потребе и проблеме, решава концептуалне проблеме и ситуације у дигиталном окружењу, користи дигиталне алате да обнавља процесе и производе, иде у корак с дигиталном еволуцијом.
(п. Digital literacy)