Digital identity (Дигитални идентитет)

Дигитални идентитет неког субјекта (особе или организације) састоји се од:
• интернет идентитета (в. Internet identity), као његове онлајн-појавности;
• дигиталних трагова (в. Digital footprints) које оставља за собом, и онлајн (в. Online) и офлајн (в. Offline);
• скупа састављеног од званичних и незваничних дигиталних идентификационих докумената заснованих на дигиталним сертификатима (в. Digital certificate), као и дигиталних налога за приступ (в. Account) онлајн и офлајн дигиталним услугама.
Дигитални идентификациони документи су сви они који имају уграђене чипове (нпр. личне карте, саобраћајне дозволе, платне картице…), а користе се и онлајн и офлајн. Док је интернет идентитет релативно често променљив, услед сталних онлајн-активности субјекта, остали елементи дигиталног идентитета су релативно трајније природе, јер захтевају и активност оних који стоје иза веродостојности дигиталних идентификационих докумената и налога за приступ. Такође, интернет идентитет обично се заснива на добровољној основи (бити или не бити присутан, видљив и активан на интернету), док остали елементи дигиталног идентитета могу да буду и обавезни, намеће их држава или неки други субјекат (нпр. банка). Питања дигиталног идентитета су везана и за бројне могуће проблеме у области приватности (в. Privacy) и сајбер безбедности (в. Cybersecurity), због појава крађе идентитета (в. Identity theft).

Повратне информације

Шта мислите о дефиницији овог појма? Неопходна поља су означена *