E-business – Electronic business (Е-пословање – Електронско пословање)

Е-пословање је примена информационо-комуникационих технологија (в. ICT) за пословне активности. Омогућава компанијама да повежу пословне процесе и тиме аутоматизују и убрзају односе и трансакције с купцима (в. Customer) и добављачима. Е-пословање укључује коришћење дигиталне комуникације (в. Digital communication), дигиталног маркетинга (в. Digital marketing), дигиталних сертификата (в. Digital certificate), електронске размене података (в. EDI), пословних софтверских решења за планирање ресурса предузећа (в. ERP), за управљање односа с купцима (в. CRM) и бројна друга. Основни облици е-пословања су: е-трговина (в. E-commerce), е-банкарство (в. E-banking) и е-управа (в. E-government). Субјекти е-пословања су предузећа (B), потрошачи/грађани (C) и органи/установе јавне управе (G), тако да постоје следећи модели е-пословања:
• Предузеће ка предузећу (в. B2B);
• Предузеће ка потрошачу (в. B2C);
• Предузеће ка запосленима (в. B2E);
• Предузеће ка управи (в. B2G);
• Предузеће ка предузећу ка потрошачу (в. B2B2C);
• Потрошач ка предузећу (в. C2B);
• Потрошач ка потрошачу (в. C2C);
• Потрошач ка предузећу ка потрошачу (в. C2B2C);
• Грађанин ка управи (в. C2G);
• Управа ка предузећу (в. G2B);
• Управа ка грађанину (в. G2C);
• Управа ка управи (в. G2G).
(у. Digital business)

Повратне информације

Шта мислите о дефиницији овог појма? Неопходна поља су означена *