Заслужени медији су један од облика медија из ПЕСО модела (в. PESO model) који обухватају све канале комуникације које корисници сами успостављају, свеједно да ли као добар или лош глас о компанији, организацији или појединцу. Развој дигиталне комуникације (в. Digital communication) донео је и појединцима могућност коју су раније имале само компаније – да поседују сопствене медије (в. Owned media). У дигиталном свету, заслужени медији, тачније – заслужено мишљење корисника, углавном се успостављају и испостављају преко друштвених медија (в. Social media), као и преко других облика јавних друштвених заједница (в. Public online community). Дељење, свиђање, помињање, коментари, блог објаве, рецензије, објаве на форумима, заслужене повратне везе (в. Link earning)… све то ствара онлајн-репутацију (в. ORM), свеједно да ли те активности предузимају обични корисници, веб-новинари или утицајни појединци (в. Influencer) на интернету. Битна карактеристика заслужених медија је брзо и лако преношење веб-садржаја (в. Web content), од кога се један део претвори и у вирални маркетинг (в. Viral marketing). Главна предност заслужених медија је то што су најкредибилнији, имају велики домет и транспарентност и често су кључни за одлуке других корисника. Мане су последица њихове природе: без икакве су контроле, тешко су мерљиви, а незадовољни корисници су, по обичају, гласнији од обожавалаца.
(у. Shared media) (у. Paid media)
Earned media (Заслужени медији)
28
сеп
Категорије: Дигитални маркетинг