Earned media (Заслужени медији)

Заслужени медији су један од облика медија из ПЕСО модела (в. PESO model) који обухватају све канале комуникације које корисници сами успостављају, свеједно да ли као добар или лош глас о компанији, организацији или појединцу. Развој дигиталне комуникације (в. Digital communication) донео је и појединцима могућност коју су раније имале само компаније – да поседују сопствене медије (в. Owned media). У дигиталном свету, заслужени медији, тачније – заслужено мишљење корисника, углавном се успостављају и испостављају преко друштвених медија (в. Social media), као и преко других облика јавних друштвених заједница (в. Public social community). Дељење, свиђање, помињање, коментари, блог објаве, рецензије, објаве на форумима, заслужене повратне везе (в. Link earning)… све то ствара онлајн-репутацију (в. ORM), свеједно да ли те активности предузимају обични корисници, веб-новинари или утицајни појединци (в. Influencer) на интернету. Битна карактеристика заслужених медија је брзо и лако преношење веб-садржаја (в. Web content), од кога се један део претвори и у вирални маркетинг (в. Viral marketing). Главна предност заслужених медија је то што су најкредибилнији, имају велики домет и транспарентност и често су кључни за одлуке других корисника. Мане су последица њихове природе: без икакве су контроле, тешко су мерљиви, а незадовољни корисници су, по обичају, гласнији од обожавалаца.
(у. Shared media) (у. Paid media)

Повратне информације

Шта мислите о дефиницији овог појма? Неопходна поља су означена *