GPS – Global positioning system (ГПС – Глобални систем позиционирања)
ГПС је сателитски навигациони систем, састављен од мреже 24 сателита која омогућава корисницима да одреде своју тачну локацију на површини Земље на основу навигационих радио сигнала. Преносиви ГПС уређај може бити самосталан (нпр. навигациони уређај у возилу) или унутар неког другог мобилног уређаја (нпр. у паметном телефону). Он мери време потребно да сигнали до њега стигну с најмање три сателита (а најчешће четири), и њиховим укрштањем израчунава своју тачну позицију – надморску висину, географску ширину и географску дужину, на било ком месту на планети Земљи, дању и ноћу, при свим временским условима, с тачношћу од око пет метара. ГПС је основа за примену различитих техника у дигиталном маркетингу (в. Digital marketing) заснованих на географском лоцирању: географско ограђивање (в. Geofencing), географско означавање (в. Geotagging), географско циљање (в. Geotargeting).