Hashtag (Haštag)

Haštag je vrsta oznake za metapodatke (v. Metadata) na društvenim medijima (v. Social media), u kojoj se ključna reč ili fraza, kojoj prethodi znak „#“ (v. # – Hash sign), koristi za klasifikovanje i lakše pronalaženje objava o određenoj temi. Kovanica „haštag“ je nastala 2007. kao naziv nove funkcije na Tviteru, ali se često pogrešno koristi kao naziv samog znaka „#“. Pojavljuje se u formi „#hashtag“, gde između znaka i ključne reči (ili fraze) ne sme da bude razmaka, a mora da postoji razmak pre i posle haštaga. Može da sadrži slova i brojeve, ali ne može da sadrži samo brojeve. Nebitno je da li se koriste mala ili velika slova, tako da ona mogu da se koriste za vizuelno razdvajanje reči u okviru haštaga. Od posebnih znakova, dozvoljeno je samo korišćenje donje crte „_“. Ako se poštuju pravila koja propisuju društveni mediji, haštagovi su klikabilni i pretraživi, što je njihova glavna uloga u digitalnoj komunikaciji (v. Digital communication).

POVRATNE INFORMACIJE

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *