Оптимизација слике односи се на прилагођавање дигиталних слика (в. Digital image) пре објављивања на некој веб-страни (в. Web page), ради смањења времена њиховог учитавања, квалитетнијег приказа, лакшег проналажења… и других поступака битних приликом употребе слика на интернету. Техничка оптимизација слика одвија се у програмима за обраду дигиталних слика и обухвата:
• Димензије слике прилагођене месту и начину њеног појављивања на веб-страни, а изражене су као „резолуција слике” (в. Image resolution);
• Модел боја РГБ (в. RGB) намењен за екрански приказ;
• Врста датотеке зависи од природе онога што је на слици, те треба одабрати који је формат најпогоднији (в. JPG, в. PNG, в. GIF, в. SVG, в. WebP);
• Величина датотеке је везана за примену компресије (в. Compression);
• Назив датотеке (в. File) треба да буде сажет, у складу са садржајем слике.
Текстуална оптимизација слика одвија се у систему за управљање садржајем (в. CMS) и обухвата:
• Алтернативни текст (в. Alt text) слике је њен заменски опис док се слика не учита, битан за SEO (в. SEO) и друге намене (нпр. читач за слабовиде);
• Наслов слике (в. Title) је опис или назив који се појављује исписан преко слике када се преко ње пређе мишем;
• Натпис (в. Caption) испод или преко слике, директно је видљив посетиоцу и треба да допринесе корисничком искуству (в. UX).
Image optimization (Оптимизација слике)
28
сеп