Marketing (Маркетинг)

Маркетинг је пословни процес у коме компаније/организације и појединци као купци (в. Customer) добијају оно што им је потребно, желе или им се наметне потреба да желе, кроз стварање и размену производа и услуга за вредност коју је могуће остварити на тржишту. Маркетиншки микс је скуп тактичких елемената којима компанија гради своју позицију на тржишту, а чине га 7П:
• Product (Производ или услуга) – употребљивост, дизајн, квалитет, вредност, гаранција и др;
• Price (Продајна цена) – политика цена, услови плаћања и др;
• Place (Продајно место) – дистрибуција, тј. канали испоруке купцима;
• Promotion (Промоција) – оглашавање (в. Advertising), лична продаја, унапређење продаје, догађаји, директни маркетинг, дигитални маркетинг (в. Digital marketing), публицитет;
• People (Људи, тј. Продавци) – запослени, управа, кориснички сервис, компанијска култура;
• Process (Процес) – шта купац треба да уради да би добио жељени производ или услугу;
• Physical (Физичко окружење, тј. Простор или Платформа) – амбијент продајног/услужног места (физичког или дигиталног).
(у. PR) (п. Online advertising) (п. Online shop)

Повратне информације

Шта мислите о дефиницији овог појма? Неопходна поља су означена *