Marketing (Marketing)

Marketing je poslovni proces u kome kompanije/organizacije i pojedinci kao kupci (v. Customer) dobijaju ono što im je potrebno, žele ili im se nametne potreba da žele, kroz stvaranje i razmenu proizvoda i usluga za vrednost koju je moguće ostvariti na tržištu. Marketinški miks je skup taktičkih elemenata kojima kompanija gradi svoju poziciju na tržištu, a čine ga 7P:
• Product (Proizvod ili usluga) – upotrebljivost, dizajn, kvalitet, vrednost, garancija i dr;
• Price (Prodajna cena) – politika cena, uslovi plaćanja i dr;
• Place (Prodajno mesto) – distribucija, tj. kanali isporuke kupcima;
• Promotion (Promocija) – oglašavanje (v. Advertising), lična prodaja, unapređenje prodaje, događaji, direktni marketing, digitalni marketing (v. Digital marketing), publicitet;
• People (Ljudi, tj. Prodavci) – zaposleni, uprava, korisnički servis, kompanijska kultura;
• Process (Proces) – šta kupac treba da uradi da bi dobio željeni proizvod ili uslugu;
• Physical (Fizičko okruženje, tj. Prostor ili Platforma) – ambijent prodajnog/uslužnog mesta (fizičkog ili digitalnog).
(u. PR) (p. Online advertising) (p. Online shop)

POVRATNE INFORMACIJE

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *