ORM – Online reputation management (ОРМ – Управљање угледом на интернету)

Управљање угледом на интернету односи се на стални процес праћења, анализирања и реаговања на релевантан веб-садржај (в. Web content) о појединцу, компанији или организацији. Објављени веб-садржај може да буде с позитивним, негативним или неутралним предзнаком, доступан је преко веб-претраживача (в. Search engine), и тиче се интернет идентитета (п. Internet identity) субјекта на ког се ОРМ односи. Проактивни ОРМ делује превентивно ради спречавања могуће штете по углед, а реактивни ОРМ се активира само кад се појаве негативни резултати штетни по углед. ОРМ комуникацијски гледано спада у односе с јавношћу (в. PR) у онлајн-свету, и може да се сагледа кроз четири облика онлајн-медија (в. Online media):
• Сопствени медији (в. Owned media) – оно што сами о себи објављујемо онлајн, на веб-локацијама (в. Web location) под нашом контролом;
• Дељени медији (в. Shared media) – оно што објављујемо на друштвеним медијима (в. Social media);
• Плаћени медији (в. Paid media) – оно што плаћамо да би било објављено о нама на туђим веб-локацијама;
• Заслужени медији (в. Earned media) – оно што други мисле о нама, а објављено је на њима доступним веб-локацијама.

Повратне информације

Шта мислите о дефиницији овог појма? Неопходна поља су означена *