ORM – Online reputation management (ORM – Upravljanje ugledom na internetu)
Upravljanje ugledom na internetu odnosi se na stalni proces praćenja, analiziranja i reagovanja na relevantan veb-sadržaj (v. Web content) o pojedincu, kompaniji ili organizaciji. Objavljeni veb-sadržaj može da bude s pozitivnim, negativnim ili neutralnim predznakom, dostupan je preko veb-pretraživača (v. Search engine), i tiče se internet identiteta (p. Internet identity) subjekta na kog se ORM odnosi. Proaktivni ORM deluje preventivno radi sprečavanja moguće štete po ugled, a reaktivni ORM se aktivira samo kad se pojave negativni rezultati štetni po ugled. ORM komunikacijski gledano spada u odnose s javnošću (v. PR) u onlajn-svetu, i može da se sagleda kroz četiri oblika onlajn-medija (v. Online media):
• Sopstveni mediji (v. Owned media) – ono što sami o sebi objavljujemo onlajn, na veb-lokacijama (v. Web location) pod našom kontrolom;
• Deljeni mediji (v. Shared media) – ono što objavljujemo na društvenim medijima (v. Social media);
• Plaćeni mediji (v. Paid media) – ono što plaćamo da bi bilo objavljeno o nama na tuđim veb-lokacijama;
• Zasluženi mediji (v. Earned media) – ono što drugi misle o nama, a objavljeno je na njima dostupnim veb-lokacijama.