Оптимизација друштвених медија део је интернет маркетинга (в. Internet marketing) и чини је скуп техника за успешнији наступ компаније, организације или појединца на друштвеним медијима (в. Social media). СМО најчешће треба да доведе до боље посећености веб-сајта (в. Web site). Слично као и СЕО (в. SEO), дешава се на две локације:
• За СМО на веб-сајту основно је да се поставе хипервезе (в. Hyperlink) ка профилима или страницама на друштвеним медијима. Такође, потребно и да се садржајно и технички обезбеди лако дељење садржаја с веб-сајта на друштвеним медијима. Поједини друштвени медији нуде и разне додатне функционалности за уградњу у веб-сајтове, на пример опције за четовање (в. Chat) с предефинисаним питањима и одговорима.
• За СМО на сваком од изабраних друштвених медија треба осмислити стил наступа, истражити кључне речи (в. Keyword) и хаштагове (в. Hashtag) и континуирано градити добре односе са публиком и јачати њен ангажман (в. Engagement). За то је неопходан квалитетан и релевантан веб-садржај (в. Web content) за кориснике, који претежно стиже са самог веб-сајта.
SMO – Social media optimization (СМО – Оптимизација друштвених медија)
28
сеп