Спам су незатражене масовне поруке послате преко било којег од канала дигиталне комуникације (в. Digital communication), јер закони против спамовања (в. Spamming) све то обједињено називају „непосредна електронска комуникација“. Зато поред порука е-поште (в. E-mail), то обухвата и СМС поруке (в. SMS) и поруке преко апликација за тренутне поруке (в. Instant messaging app). Нека порука је спам ако је масовно послата као незатражена порука, а небитан је њен садржај и то може ли некоме да буде корисна. Спамовање се тиче сагласности примаоца поруке и начина њеног слања, а не садржаја поруке. Међутим, нису све незатражене поруке спам, као што нису ни све масовне поруке спам. Зато није спам порука она која је:
• незатражена порука послата као појединачна порука;
• масовна порука послата као затражена порука.
Објашњења за све четири врсте порука:
• Појединачна порука – наменски упућена порука само једном лицу;
• Масовна порука – она која је послата као део великог пакета порука, са суштински истоветним садржајем;
• Затражена порука – она за коју је прималац претходно дао пристанак пошиљаоцу да му се пошаље;
• Незатражена порука – она за коју прималац није дао пошиљаоцу претходни јасан пристанак.
Прималац поруке може, у сваком тренутку, да повуче (в. Opt-out) свој првобитни пристанак за примање порука, док пошиљалац мора бесплатно да омогући ту опцију и убудуће поштује ту одлуку примаоца, обрише га с листе слања (в. Mailing list) и не шаље му поруке.
(п. Anti-spam) (п. GDPR) (п. Opt-in)
Spam (Спам)
28
сеп
Категорије: Комуникација, Сајбер криминал