У области комуникације (в. Communication), спиновање је облик неетичке активности у јавности, прикривене пропаганде, манипулације и обмањивања зарад остваривања неког политичког и/или пословног циља. Одвија се тако што се нека прича или (полу)информација „заврти” у јавности. Чест разлог спиновања јесте покривање неке друге информације пласиране у јавности, а која не одговара интересима оних који се баве спиновањем или су га наручили. Спиновање се заснива на друштвеном инжењерингу (в. Social engineering) и другим техникама, а поред поткупљивих новинара и медија који не поштују професионалне стандарде и емитују непроверене информације, реализује се и уз помоћ појединих инфлуенсера (в. Influencer), ботова (в. Bot) и корисних идиота (в. Useful idiot).
(п. Fake news)
Spinning (Спиновање, Замајавање)
28
сеп
Категорије: Комуникација