Viral marketing (Вирални маркетинг)

Вирални маркетинг је начин ширења неког веб-садржаја (в. Web content) комерцијалне природе, тако што га корисници самостално и добровољно преузимају и деле с другим корисницима (што подсећа на ширење вируса, одатле и назив). Понекад компаније за први талас ширења виралног садржаја ангажују утицајне појединце (в. Influencer), тако да није увек у питању добровољна и случајна активност. Вирални садржај може имати позитиван, али и негативан утицај на неки бренд (в. Brand), јер корисници могу на овај начин да шире сопствене виралне поруке којима исмевају или осуђују првобитну комерцијалну поруку. За вирални маркетинг је пресудна „заразност“ садржаја, то јест његов квалитет, креативност, привлачност или необичност због које се изразито допада или изразито не допада корисницима, те га они шире даље порукама е-поште (в. E-mail), тренутним порукама (в. Instant messaging) и преко друштвених медија (в. Social media). Виралне поруке су најчешће у облику видео-садржаја (в. Video) или дигиталних слика (в. Digital image).
(п. Meme)

Повратне информације

Шта мислите о дефиницији овог појма? Неопходна поља су означена *