Web analytics (Веб-аналитика)

Веб-аналитика је процес мерења, прикупљања, анализе, обраде и објављивања података генерисаних интеракцијом посетилаца с неком веб-локацијом (в. Web location). Она је битан извор података за дигитални маркетинг (в. Digital marketing), нарочито за онлајн-продавнице (в. Online shop), јер пружа увид у понашање и активности посетилаца и даје сазнања како да се побољшају перформансе веб-локације, а тиме и конверзије (в. Conversion) и продаја. Уобичајени подаци у извештајима веб-аналитике су: број посетилаца у датом временском периоду, број прегледа веб-страна, број кликова на везе, поновни или нови посетиоци, стопа напуштања веб-страна без одласка на друге веб-стране, стопа конверзије, начин доласка посетилаца (органски, директно, друштвени медији, оглашавање, референтне локације…). Веб-аналитика омогућава постављање кључних показатеља учинка (в. KPI) или референтне вредности за мерење нивоа успешности различитих елемената веб-локације, укључујући и позиве на акцију (в. CTA) и друге жељене активности посетилаца. Најкоришћенији алат за веб-аналитику је Google Analytics, али постоје и многи други независни: Kissmetrics, Crazy Egg, Mixpanel, SimilarWeb, HotJar и др.
(п. Analytics) (п. Audience analytics) (п. Social media analytics)

Повратне информације

Шта мислите о дефиницији овог појма? Неопходна поља су означена *